lördag 9 oktober 2010

Landskamp och promenader

Igår var det landskampskväll. Vi var hemma hos mig och kollade på matchen och åt mexikaninspirerad mat. Tacogratäng, grönsallad, nachos med dipp. Läckert. Matchen slutade med 3-0 för Tyskland (mot Turkiet).

Idag vaknade jag tidigt, det var superväder så på med träningskläderna och iväg på en powerwalk längs med Weser i riktning in mot stan, det är loppmarknad längs med Weserpromenade varje lördag så det var massor med folk ute. Gick förbi Weserkurir och kollade om det är någon träning i helgen men de som är kvar här har fått träningsfritt. Gick till Hauptbanhof och tog bussen hem. Hade då varit ute i 1,5 timme. Slöade lite på soffan och duschade och så ringde Mareike och frågade om jag ville med ut och promenera lite och fota samtidigt, för det var så skönt väder? Jo, gärna sa jag och iväg igen. Var ute ca 1,5 timme nu med, fast i långsammare tempo då. Gick förbi Weserstadion, förbi träningsplatserna och kom då till ett supermysigt ställe. Något slags djurhem på en liten ö, där de tar hand om djur som ingen vill ha + att det fanns skateboardramper, klätterväggar, beachvolleyballplaner mm mm. Sen förbi där genom ett kolonilottområde och ut på Weserpromenaden igen. Jag vet var mina powerwalks ska ske i fortsättningen! Gick tillbaka till Weserstadion och sedan hem igen.

Nu är jag hos Marieke och lånar lite internet och kollar på TV samt äter godis. Ska nu sätta igång och redigera korten.

Inga kommentarer: