fredag 24 december 2010

Julafton

Inte för att jag märkt det här precis. Ingen Kalle Anka. SVT Play sände men bara inom Sverige. Surt. Jag menar är man i Sverige har man väl troligen en TV också?

Idag var det lite besvärligt att cykla till jobbet. Det var iof plogat på cykelbanorna. Men troligen 1-2 timmar innan jag åkte på dom så det låg lite snö. Men gick bra ändå. Det som ställer till problem är gatorna. Som inte plogas alls här. Man plogar genomfartslederna men inte smågatorna. Och längs genomfartslederna går parallellt cykelbanor. Men inte på smågatorna. Fick tom hoppa av och gå en bit.

Kommer i alla fall bli en lugn dag på jobbet imorgon och på söndag. Många äldre hämtades idag av familjen och kommer tillbaka söndag kväll. Bara på min lista har jag 3 färre imorgon.

Förresten hade jag tittat fel på schemat (eller rättare sagt, hon som läste upp datumen åt mig hade det). Jag är ledig den aktuella lördagen! Vi fick schemat idag nämligen.

1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul hälsningar från Janicka