tisdag 2 augusti 2016

Frisk igen

Är ju ofta så med magsjuka, lika fort man blir jättedålig, lika fort är man frisk. Igår vid 12-tiden lugnade det ner sig och det har hållt i sig sedan dess. Så imorgon jobbar jag igen. Då har jag haft 24 timmar utan symptom och det är vad som rekommenderas. Annars känner jag mig pigg nog redan idag för att kunna jobba. Men håller mig till vad som sägs.

Eftersom jag är pigg och kry tog jag tag i att få ut det där bordet som stått längst in i skrubben med 4 st små skåp uppställda på sig, bakom alla annan bråte jag tryckt in där. Bordet som måste ut innan flytten då det behövs i hamsterrummet och de flyttar ju 2 dagar innan resten av sakerna. Så ut med allt ur skrubben, skruva isär bordet (går inte få ut det annars) in med allt igen och nu står bordet ytterst. Skönt ha det gjort!

Måste senare ikväll iväg och handla men annars tänker jag ta det lite lugnt idag. Läste ut min Jack Reacher bok i förmiddags och har sen bara fixat med skrubben. Bok nr 21 i serien är redan skriven och släpps på engelska i november, heter i original Night School så nu är det bara att vänta tills den släpps på svenska. Lär dock inte ske förrän 2017 eller så.

Även om jag känner mig pigg kanske man inte ska köra på i 100 knyck direkt. Speciellt eftersom jag tills lunchen idag bara har vågat äta joghurt. Men tog en flammkuchen till lunch och det smakade väldigt bra!

Inga kommentarer: