lördag 25 februari 2017

Ny telefon

Det finns två saker jag avskyr att behöva köpa nytt. Det är dator och telefon. Jag vill ha mina vanliga, kända och inte behöva ladda ner och föra över allt. Jag verkligen avskyr det. Men fick för någon dag sedan inse jag måste byta mobil.

Den var på mer än 80% när jag gick iväg till jobbet strax innan 17.00. Sen hade jag fyra korta samtal under kvällen och surfade lite kort några gånger. Innan jag hann hem 20.30 var batteriet slut. Det går ju inte, jag måste vara nåbar liksom. Har ju provat att byta batteri som ett försök att slippa byta men det nya batteriet håller precis lika dåligt som det gamla så det måste väl vara något i telefonen som gör att batteriet drar ur så snabbt.

Så beställde mig en ny motvilligt och den kom imorse. Hade Sony innan, nu provar jag en Samsung. Köper ju utan abonnemang så fick ta den som inte var allt för dyr och så vill jag inte ha en som är allt för stor heller.

Ikväll är det VM-final i HS100 i Lahti. Bra i kvalet hoppade alla favoriterna och i normalbacken blir det alltid oerhört jämt då ju nästan alla bra landar på ungefär samma längd. Blir spännande!

Inga kommentarer: