tisdag 14 november 2017

Veterinären igår, tandhygienist och kontroll idag

Igår var jag med katterna till veterinären. Behövde mer medicin och eftersom de aldrig varit där innan så måste de först se dom en gång. Båda var jättesnälla, hon fick titta i mun, öron och lyssna på hjärta utan problem. Båda vägdes också, Vojta 4,1 kg och Vancura 4,8 kg. Trodde det skulle vara större skillnad mellan dom, Vancura ser mycket större ut. Men han är grövre och Vojta är mer finlemmad.

Idag var det min tur att besöka tandläkaren. Hade en tid förra veckan men då blev hygienisten sjuk så ny tid idag. Såg bra ut och åter inga hål konstaterade tandläkaren. Andra gången i rad! Joop, Joop! När jag ändå var på stan så passade jag på att lämna plasma också. Tar liksom en halvtimme att ta sig från där vi bor till stan och då bor vi ändå nära, bara 5 km därifrån. Men så är trafiken i denna stad, fast nu tog jag spårvagnen då det är omöjligt att hitta parkering vid tandläkaren. Med bil kan det gå på 20 min om man har tur.


Inga kommentarer: