måndag 17 oktober 2016

Tandhygienist

Började morgonen med att bli plågad av tandhygienisten. Alltid lika smärtsamt men nödvändigt. Sen kontroll av tandläkaren. Två lagningar som är trasiga och måste lagas annars allt okej. Ska på kontroll om 1 månad då mitt tandkött var svullet. Måste skaffa mig en elektrisk tandborste sa hon. Det räcker inte med manuell, tandtråd och mellanrumsborstar. Allt är rent men i överkant på tänderna är tandköttet svullet och det beror på att jag med vanlig tandborste inte kommer åt där så behöver en roterande.

Ibland är jag lite less på att jobba varje kväll. Och tänker jag ska leta på ett dagjobb. Sen måste jag gå upp tidigt (som idag) och då kommer jag genast ihåg varför det är en dum idé. Upp kommer jag med lite motstånd men problemet är nu, runt 12-13 tiden är jag så trött att jag nu lätt kan sova 2-3 timmar. Och att ha det så varje dag är ju inte heller någon idé. Få jobb man kan få ta siesta på. Kanske ska utvandra vidare till Spanien? :)

Inga kommentarer: