onsdag 29 mars 2017

Bra service!

Ringde idag om rullstolen. Den är lite instabil och det gör att skruvarna skruvar ut sig själv. I lördags när vi var ute och gick i 2 timmar (var så skönt och fint väder!) så tappade vi till och med en. Men som tur var hade jag märkt den var loss så jag höll koll och lyckades hitta den.

I alla fall ringde jag idag och ville beställa ett stag som stabiliserar det hela (hade ett sånt på lånerullstolen och den kändes mer stabil) men istället kommer de hit imorgon och kollar på den så det inte är något fel och om allt är okej monterar de dit staget.

Vi har fått handtagen på toaletten monterade nu också (badrummet fick vi innan men sjukkassan sa nej till toan men vid prövningen här hemma så ändrade de sig och sa ja) så nu har vi alla hjälpmedel vi behöver så här långt.

Idag har det regnat och jag har jobbat så mer har vi inte gjort. Nu ska jag försöka fånga in den lilla robon. Har lyckats väga alla andra men hon har ingen lust kan man säga. Men å andra sidan tog det mer än ett halvår med Flixx (min första robo) innan hon var så pass "tam" att man kunde väga henne genom att lura in henne i en plastbägare. Men Lacky är mer van vid människor då hon ju är född hos HHN och borde vara lite lättare. Men robos är misstänksamma små varelser.


Inga kommentarer: