onsdag 5 april 2017

Huvudvärk

En nackdel med att jobba så mycket som vi har nu är att man dricker för dåligt (för man har ingen tillgång till toalett större delen av passet) och då får jag direkt huvudvärk. Jag försöker ju dricka mer när jag är hemma men efter jobbet vill man ju inte heller dricka för mycket (är hemma runt 22.00) för det betyder man får springa på toa istället för att sova. Inte heller lyckat. Men nu bara två dagar dubbelpass sen ett enkelpass och sen LEDIG HELG! Som jag längtar. Men har mycket att göra så så mycket vila blir det ju inte. Är inne på vecka 4 med dubbelpass så ligger efter med städningen. Jag hinner ju dammsuga och vattna blommor samt skura rent toan men riktigt storstädning hinner man ju inte med och har dessutom jobbat långa pass hela helgen också.

Skulle behöva fixa balkongen så den blir fin. Måste köpa balkongmöbler bara. Blommor köpte vi i måndags så det har jag planterat. Måste plantera om jordgubbsplantorna bara men måste först hitta blomkrukor i plast. Inte gjort det än. Var in i en blomaffär och frågade, trodde tanten skulle svimma! Hahaha. Hon tittade väldigt konstigt på mig när jag frågade om de hade blomkrukor i plast.

Bjuder på ett foto på min ljusslinga i alla fall:


Inga kommentarer: