lördag 15 april 2017

Osterwiese


Idag trotsade vi aprilvädret (regn, sol och blåst varierar ungefär var 15:e minut) och tog bussen ner på stan och gick på Osterwiese. Det är ungefär samma sak som Ischa Freimaak och Weinachtsmarkt. Det är mat- och spelstånd och åkattraktioner. Men kul att gå en vända även om man inte åker saker är det hur som helst. Sen åt vi kinabuffe innan vi tog en vända i centrum och sen åkte vi hem. Hade rätt bra tur med vädret bara en regnskur.

Jag undrar ju bara var de 25 graderna med sol är som de utlovade för 1 vecka sedan till påsken? Var ju därför jag fixade klart balkongen så vi skulle kunna njuta lite i solen. Iof är vi 10 grader och sol ibland men en kall vind.

Dock skönt att vara ledig hela 2 dagar till. Fyra lediga dagar nu i påsken. Vi får ju alltid välja påsk eller pingst och jul eller nyår. Valde påsk i år för efter pingsten går jag på min huvudsemester så då får jag vila upp mig hur som helst och jag har jobbat väldigt mycket de senaste 5 veckorna så jag kände jag behövde verkligen denna lilla minisemester.

Inga kommentarer: