lördag 7 januari 2017

Blixthalka och regn, ingen bra kombo när man cyklar

Fy tusan vad halt det var idag. Min tur tog flera timmar längre än vanligt, jag har gått - eller snarare halkat omkring - mer än jag har cyklat.

Det ska vara lika kallt imorgon men inget regn så jag hoppas de saltar på inatt. Nu ikväll var inte ens alla bilvägar saltade, cykelvägarna behöver jag väl knappt nämna? Skridskor hade varit rätt skodon.

Ska berätta sen också om när syrran med familj var på besök (måndag troligen). Hann inte skriva något alls de dagarna, var borta från minst 9-22 eller längre varje dag. Full fart men roligt.

Nu ska jag äta något litet, mata pälsmonstren och sen titta liiiiite på TV och sen ramla i säng. Inte nog med att allt tog tid, jag har morgon + kväll så eländes halka x 2 var det liksom. Fast tidigt imorse var det inte halt, det kom vid 10.30 tiden idag.

Inga kommentarer: