lördag 23 september 2017

Ledig helg

Hade tänkt hinna en massa men men.....

Var i alla fall ner på stan och fick mig en ny träningsoverallsjacka. Jag jobbar alltid i en sån, och fickorna måste ha dragkedjor pga det (så jag inte tappar en nyckel liksom) och den jag nästan alltid använder har gett upp nu. Köpte den iof för 2 år sedan för 10 Euro och använt nästan jämt (har en till jag varvar med när den måste tvättas) så den har varit med länge.

Hittade även ett par byxor att jobba i, träningsbyxor men som ser ut som vanliga grå bomullsbyxor nästan. Perfekt. Även en mjuk skön tröja i träningstyg jag ska ha och mysa i hemma efter jag duschat.

Sen gjorde jag klart pappas rum, då sjuksängen är lite större fick jag lov flytta om garderoben, TV-hyllan och kylskåpet.

Sen orkade jag inte mer. Eller jo, har även tvättat tre maskiner tvätt. Så lite blev gjort. Men har mycket kvar som tex:


  1. Rensa klart källaren (inte bråttom iof)
  2. Plantera om blommor (börjar bli bråttom, en del har växt ur sina krukor)
  3. Fixa balkongen innan vintern (halvbråttom)
  4. Städa hamsteruteplatser (väldigt bråttom!)
  5. Fixa klart mitt rum, tömma Sammys bur bl a (halvbråttom)
Utöver det måste jag städa den vanliga städningen imorgon i alla fall hur som helst och så hamsteruteplatserna och helst blommorna. Vore najs.

Inga kommentarer: