onsdag 18 oktober 2017

Förberedelser

Jag förbereder för Vojta och Vancura (måste se till hitta var det lilla v som ska vara ovanpå c:et finns på datorn! På mobilen finns det ju!!). Shoppat massa kattsaker. Jättekul! :)

Mat, klätterträd, toalådor, transportburar, leksaker, mat- och vattenskålar, filtar, mjuka korgar att ligga i, balkongnät och säkert något mer jag glömt.

Och jag har --taaaadaaaa-- äntligen planterat om alla blommor. Kvar nu är att tömma hamsterburen i mitt rum och skruva ner den och bära ner i källaren, montera ihop klätterställningarna och flytta en hylla från vardagsrummet till mitt rum, ställa ut alla saker, hoppas att transportburarna kommer senast på fredag (beställt online) och sen hämta dom små liven på lördag!

Om jag inte hinner innan så kommer det även att fixas en nätdörr till hamsterrummet så jag dagtid kan ha dörren in dit öppen. Blir så instängt annat och på sommaren alldeles för varmt. Men det finns ju en vanlig dörr också (som ska vara kvar och stängas på nätterna) så det är ingen panik om jag inte hinner.

I tisdags var sjukgymnasten här och eftersom pappa jobbat på så bra och gjort stora framsteg så gick vi ut och promenerade. Inte mer än 100 m och med två pauser men då han måste "omprogrammera" sig och gå på ett annat sätt så är det ansträngande. Och det är längre än vad han gått på ett halvt år eller mer. Fast sen sov han resten av eftermiddagen/kvällen. Han blir helt slut. Imorgon kommer hon igen få se vad det blir då.

Jag har superlugnt på jobbet och behöver inte börja förrän 18.30 denna veckan. Skönt att ha det också ibland även om det ger mindre pengar i plånboken när man har så korta pass. Men vägs upp av 11-12 timmar hela förra veckan och nästa vecka igen runt 9 timmar så jag är inte orolig det ska bli för lite i lön.

Inga kommentarer: