fredag 20 oktober 2017

Produktiv dag

Idag (eller igår, skriver ju efter midnatt igen) så har jag tömt den megastora hamsterburen i mitt rum (180x80x80, går i lite spån i en sån), skruvat isär den och burit ner allt i källaren. Slängt alla vissna blommor från balkongen, dammsugit där och satt undan alla tomma krukor. Tömt en bokhylla i vardagsrummet och burit in den i mitt sovrum (böckerna ligger dock staplade i vardagsrummet än). Sen skruvat ihop två kattklättersställningar, så klart satt dit fel del på fel plats på båda (tänkt IKEA-stuket) så fick ju skruva två gånger då på båda. Sen dammsugit allt spån och blomjord som dragits runt.

Varit med pappa och sjukgymnasten på promenad utomhus, han gick riktigt långt idag (eller jaja allt är relativt men långt för honom). Och sen jobbade jag lite på det.

Imorgon ska jag röja klart köket, hoppas att en paket med kattlådor och transportburar kommer (annars blir det skiiiit), fixa klart det sista så Vojta och Vančura (uttalas ungefär Vantjura ifall ni undrar) kan komma. Har lyckas glömma bort jag lovat Patrizia att jobba lunchen åt henne på lördag så blir liiiite stressigt men borde gå. Katthemmet öppnar 10.00 och jag ska helst börja jobba 11.30 men kniper det går det med 12.00 också. Är iof på andra sidan stan men utan köer tar det 15 min att köra dit. Säg 30 min pappersarbete och så 15 min hem. Så utan köer hinner jag utan problem.

Nu ska jag stoppa in Fernando, Luna och Colin som är ute och roar sig och hoppa i säng. Har mycket att göra imorgon med.

Inga kommentarer: