lördag 26 november 2016

Klockan är inte ens 23.00

och jag ska snart gå och lägga mig! Har nämligen jobbat morgon + kväll idag och ska göra samma sak imorgon. Vet inte när jag jobbade morgon sist. Ett år sedan eller så?! Som tur är behöver jag inte börja förrän 8.00 men det är ändå mitt i natten för mig! Gillar inte gå och lägga mig tidigt, vill gärna se att alla hamstrar kommer upp och mår bra. Men har träffat alla utom tre och en av dom bor i sovrummet hos mig så han kommer jag nog att märka av inatt. Annars är han länge uppe på mornarna, har var pigg imorse och sprang i hjulet. Jag var något tröttare kan vi säga :)

Fast det är skönt att ha många timmar mellan passen. Har hunnit städa källarförrådet, tvätta, laga mat och diska och börja julpynta mellan passen. Annars har jag ju oftast bara 2-3 timmar och då hinner man inte så mycket.

Har supermycket jobb (har alla) då vi har sjukdomar, semestrar och så fick en sparken här i veckan. Så vi har alla runt 20 patienter eller mer på kvällarna och många har supermycket på morgonpasset med. Jag har "bara" 8 st och det är ju normalt. Men har 21 stycken på kvällarna så jag har att göra. Pust!! Men nästa vecka har jag bara kvällsturen igen, får vila upp mig lite då.

Inga kommentarer: