lördag 17 september 2016

Myndigheter alltså

Min pappa har ju flyttat hit och vi har som man ska såklart anmält flytten till folkbokföringen. De har också skickat ett brev och bekräftat det. Till den nya adressen, alltså ingen eftersändning eller så, så de har helt klart den adressen. Förutom bekräftelsen skickar de med ett papper där vi ska fylla i den nya adressen och skicka tillbaka.....

Jag tror någon har för lite att göra på Skattemyndigheten....hahaha

Idag har jag jobbat och mellan och före jobbet har jag varit på ett djurhem i närheten, Arche Noah som denna helgen har info dag och hamsterföreningen jag är med i har ett infostånd där. Var rätt bra med folk men inte många som frågade oss om saker. Nästan alla sa, jag hade hamster när jag var liten men inte nu. Och då är hamster det sämsta djur man kan skaffa till barn. Visst hamstrar är små och jättesöta. Men också sköra, bräckliga, har starka tänder de gärna använder och är nattaktiva.

Visst kan man ha hamster men att tro att ett barn själva ska kunna sköta om de och ha jätteutbyte av de små pälsmonstren blir lätt fel. Och det är då dessa (tyvärr i de flesta fall, traumatiserade djuren) kommer till vår förening. Jag har ju själv just nu fem av nio hamstrar som är fd barnrumshamstrar som vi kallar dom. Messi, Flixx, Uffe, Nils och Sammy. Vad jag vet. Yoda vet vi inget om, han blev dumpad med 16 andra på en veterinärklinik. Louis är född hos oss efter att mamman var köpt (ovetandes) i djuraffär dräktig och Fanny är ju en fd laboratoriehamster. Bara Fernando ägdes av en vuxen men var helt fel hållen ändå.

Inga kommentarer: