onsdag 13 juni 2012

Jag har ett problem.....

Jag kan inte gå ut. Eller ut kan jag gå men jag kommer inte in!

Imorse höll nyckeln till ytterdörren på att gå av. Jag kunde precis låsa och få ur den ur garagedörren (som leder in på vår innergård och där våra soptunnor står). Från innergården kan man ta en sidodörr in i trapphuset och där är det en annan nyckel. Men det hjälper ju inte när jag inte kommer in genom ytterdörren eller garagedörren.

Dessutom är det (såklart) en säkerhetsnyckel, vilket innebär jag måste ha ett speciellt nummer som min Hausmeister fixar från hyresvärden. Men honom kan han inte ringa förrän imorgon förmiddag. Så idag får jag hålla mig inne. Visst vi har porttelefoner och jag kan ringa på hos en granne. Men vi hade tänkt se Tysklands match på Fanmeilen. Det får vi planera om, för jag har ingen lust att ringa på hos grannarna och be dem öppna ytterdörren vid midnatt. Det är lite för sent.

En ny nyckel får jag som sagt imorgon, visserligen kommer min Hausmeister hem först efter 17.00 men jag kan handla och lämna plasma efter jobbet så har jag ju nått att göra medan jag väntar på honom. Hade en jäkla tur idag med, kom hem precis när han körde ut sin bil från garaget och var påväg bort. Så han kunde släppa in mig genom ytterdörren. Till lägenheten är det ytterligare en annan nyckel så där kommer jag också in.

Ska se om jag kan banka till nycklen lite och kanske lägga på lite superlim så jag kan i nödfall ta mig in om jag provar försiktigt. Kan ju vara bra tex om Hausmeistern blir försenad imorgon. Men jag tänker inte prova om det funkar ikväll, blir alltså fotboll framför TV:n. Det går det med! :)

Inga kommentarer: