söndag 10 juni 2012

Såja!

Det var inte skönspel som i VM sist, men vafan det var en seger och det är vad som räknas! Nöjd var jag med att Hummels/Badstuber fick spela som innerbackar. Merte må vara ex Werder-spelare men hans tid är förbi. Han är för långsam och för osmidig. De nya unga har en helt annan spelstil. Nästa knall (fast lite mindre än Hummelsknallen) var att Mario Gomez fick spela på topp och inte Miro Klose. Men det visade sig ju också vara helt rätt val eftersom han gjorde enda målet.

Snart kommer Mareike och Benni, idag går det vidare med Spanien - Italien, där vi just idag är för Spanien (men inte annars eftersom de två mästerskap i rad har slagit Tyskland i avgörande match....) och sen Kroatien - Irland där vi är för Irland.

Och tack och lov har jag två dagar ledigt sen! Jag är något trött......men aldrig att jag missar en EM-match pga för lite sömn. Glöm det. EM pågår bara i ett par veckor och dessutom är ju sista 1,5 veckan rätt okej när de bara spelar varannan dag. Imorgon måste jag köpa spotlights (alla tre i köket har gått sönder), lämna plasma och tvätta.

Inga kommentarer: