torsdag 12 februari 2015

Darriga armar

Var ju på min kurs igår på gymmet och passade då så klart på att styrketräna (lär vara enda dagen jag hinner denna veckan liksom). Och idag har jag släpat hem 12 st glasskivor med måtten 50x33 cm (vet inte vad de väger men tungt var det!) genom hela stan. Ja, iof åkte jag spårvagn en hel del men jag fick lov att gå två rejäla stäckor också och det känns i armarna nu. De är lite lätt darriga...pust.

Nu väntar jag bara på 40 kg sand som ska komma imorgon (hoppas jag!) så kan Felix äntligen få komma ur sin lilla Samla plastlåda och flytta in i Theklas bur, för Thekla flyttar in i nybygget. Jag hade hoppats hinna med den flytten idag men det får nog bli imorgon och så får Felix flytta på lördag. Tog längre tid än väntat för glasmästeriet hade bara gjort 6 glasdörrar. Som tur var märkte jag det men fick ju vänta medans de snabbt gjorde de 6 som fattades. Fast på så sätt fick jag rabatt så det var helt okej!

Wonder och Charlotte får flytta på lördag och evtl en av dom på söndag, beror på hur fort jag får klart Charlottes inredning. Theklas är helt klar, för Wonder fattas ett etage. Men för Charlotte fattas två boxar för sand och majsgranulat och två etage. Behöver måla och klistar ihop mer träplugg innan jag kan bygga klart det. Så nu sätter jag fart.

Oj, glömde nästan! Idag startar Germanys Next Top Model. Mitt riktiga favvoprogram!



Inga kommentarer: