fredag 9 september 2011

Cykelproblem igen

Jag tror den sjunger på sista versen. För nu börjar saker gå sönder. Idag när jag cyklade till matchen så började det knaka lite vid framhjulet. Kan inte lista ut vad. När vi cyklade hem knakade det mycket. Ska lämna in den imorgon (hoppas cykelverkstaden har lördagsöppet än, de har det under säsong, och än är det ju säsong här.....tycker jag i alla fall). Som tur är har jag ju bilen här nu, för om den blir kvar där tar jag mig till jobbet på söndag ändå. Hoppas det är något mycket enkelt och mycket billigt. Har ju nyss lagat den för en hyfsad summa liksom....

U23 förlorade stort med 0-4. Visst vårt U23 lag består av spelare födda 1992 eller 1993 till största delen och i div 3 möter de oftast fd Bundesliga proffs som pga för hård konkurrens eller åldern har trappat ner i en lägre liga vilket gör de har svårt hänga med. Men jag frågar mig och det verkligen är värt det för att spela div 3. Kanske vore det bra med ett par år i div 4? Eller dags för ett tränarbyte kanske? För varje säsong får han ett gäng oerhört talangfulla nya spelare, som alltid tillhör toppen i sin årgång i Tyskland (eftersom Werder använder U23 till att få fram spelare till proffslaget och om en spelare efter 1-2 år inte utvecklats som tänkt, får de inte förlängt kontrakt) och då borde man inte varje år knappt hänga kvar eller åka ur och komma tillbaka för att andra klubbar inte har ordning på finanserna. Anser jag då.


Inga kommentarer: