söndag 11 september 2011

Fullt upp igår

Först sov jag lite längre, sen var det dags att sätta sig i bilen och åka till Wilhelmshaven. Tog lite mer än 1 timme, Autobahn nästan hela vägen :). Var framme där lite tidigt (åkte i god tid eftersom jag inte visste hur lång tid det skulle ta) så jag gick en sväng där innan jag gick in på Jadestadion.

Fint väder och varmt så jag satte mig och kollade i lugn och ro på uppvärmningen osv. Matchen var inte så värst bra (om man ser det från Wilhelmshavens sida då). De spelade bra första 20 min men sed

an tappade de sitt spel. Tyvärr förlorade de med 1-2. Direkt efter var det bara att hoppa i bilen och åka tillbaka till Bremen. Var i Bremen vid 17-tiden och sen tog det ett tag att hitta parkering....alltid lika kul på matchdagar liksom....men jag fick tag på en väldigt nära här hemma.

Var bara förbi hemma och slängde ifrån mig väska och bytte till Werders matchtröja och så iväg till Weserstadion. Kom dock i bra tid, var där 1 timme innan matchen. Vilket man måste där då det är liiiite mer folk på plats där...haha 41 600 st mot 356 st....

Sen spelade Werder super fotboll och vann det heta Nordderbyt med 2-0, både målen från Piza.

Efter matchen var klockan nästan halv tio innan jag var hemma och efter en dusch - det var fruktansvärt varmt och fuktigt i Ostkurve - så var det dags att gå och lägga sig. Fast inte kunde jag somna inte. Jag kollade på klockan sist halv två. Och måste upp fem. Kul....not!

Idag har jag jobbat extra, tog bilen till jobbet för cykeln låter fortfarande lustigt, ska lämna in den imorgon. När jag kom hem från jobbet fanns dock som vanligt vid den tiden flera lediga platser utanför Crossini. Förresten så satt min favoritspelare där och åt när jag kom från jobbet. Han som jag åkte till Wilhelmshaven för att se spela. Har sett honom till och från här i Bremen efter hans klubbväxel så det verkar som han bor här än, och åker emellan. Han har ju bara ett ettårskontrakt där uppe så det är väl smart tänkt, speciellt om det är som jag tror att hans stora mål är att spela med Werders U23 till att börja med. Och den chansen finns om han fortsätter spela så bra som han börjat med där uppe. Dessutom fick han ju vara med på försäsongen med Werders U23 iår och var tredje bäste målskytt trots att han alltid bara spelade en halvlek. Och fortsätter de spela som de gör nu, kommer de också att spela i div 4 nästa år.....

Resten av dagen idag ska jag ta det lugnt, fixa fotona från igår och se lite fotboll på Sky. Nästa vecka är planerna: Jobba. Jag jobbar hela veckan. Och vi är varje dag som det ser ut för få (just nu ligger 5 st sjuka i influensa). Om jag orkar efter jobbet ska jag också försöka träna i alla fall 3-4 dagar. Men det beror på hur underbemannande vi är. När det är som igår, vi skulle vart 7 st men var halva passet bara 4 st så har man inte så mycket kraft över när man kommer hem.

Inga kommentarer: