tisdag 6 september 2011

IKEA och dumma DFB!

Jaha så vi åkte iväg till IKEA då. Jag skulle ha två saker, en rumsavdelare och ett skohorn. Kom hem med 0 saker. De hade inte rumsavdelaren, närmsta IKEA som har den är i Oldenburg (större varuhus, här har de inte allt sa de för de är mindre) och skohornet var slut. Men jag köpte 1,5 liters Pepsi Max flaskor i affären bredvid i alla fall.

Tränat en gång har jag gjort på fm, passade på att jogga och gå lite samt se Werders träning samtidigt. Eller jag sprang dit, kollade på träningen, sprang en vända till och avslutade med 15 min prommis. Nu ska jag ta bussen till gymmet och klara av lite styrketräning innan Mareike och Benni kommer över för att se landskampen på TV här.

Och på tal om landskamp och DFB (Deutschlands Fussball Bund). Nu har alla spelterminer för oktober - november släppts. U21 och U23 spelar hemma på samma dagar och tider flera gånger och Wilhelmshaven spelar hemma samtidigt som Werder gör det. Kunde de inte sprida ut det lite då? Nu måste jag varje gång välja vad jag vill se. Inte bra alls.

Inga kommentarer: