måndag 6 februari 2012

Kinestik

Heldag på kurs idag. Och ett otroligt intressant ämne. Men man är ju inte van att en hel dag sitta och lyssna precis. Men som tur var, var det rätt mycket praktiska övningar också. Ser mycket fram emot dag 2 som är om två veckor. Det kliar i fingrarna att få prova på det i jobbet med de boende också. Men det var mycket att ta in och jag hade lättare huvudvärk när jag åkte hemåt.

Själva ämnet i sig, kroppen och hur muskler och muskelreaktioner fungerar är också något jag totalgillar. Jag skulle verkligen vilja jobba med rehabilitering i framtiden. Har så smått funderat på att vidareutbilda mig inom det området men vill först avvakta och se hur det blir med min utbildning till Fackkraft först. Annars slutar det väl med att jag måste plugga dubbelt och det har jag ingen lust med.

Inga kommentarer: