onsdag 22 februari 2012

Stan

Idag var vi en kort vända in på stan. Jag skulle möta upp Philipp och ge honom en biljett till matchen på lördag som han ska ge Alex på fredag när de träffas för att gå på en konsert i Osnabrück. Så kan nämligen Alex åka buss utan att betala när han kommer med tåget på lördag.

Vi gick och fikade ihop innan jag och Mareike gick vidare för lite shopping. Jag ville ha en bok om Photoshop for Dummies (den fanns inte men har nu beställt den på Amazon) och så behövde jag hårfärg och nattkräm. Gick via Viertel hem för jag måste också kolla upp vad min husläkare heter. Har ju sin praktik där och jag var ju senast där i oktober 2010 så jag kunde inte minnas namnet. Ska ringa och boka mig en tid nämligen för min rygg. Det är ingen katastrof med den, men tillräckligt illa för att jag vill ha massage och här måste man ju (om man inte vill betala supermycket) ha en remiss från sin läkare. Då betalar man typ nada. Tyvärr var praktiken stängd när vi gick förbi så jag får ringa imorgon bitti. Hoppas på att få en tid denna veckan då jag hur som helst är ledig.

Inga kommentarer: