lördag 8 december 2007

Jag störd??

Jobbade ju inatt. Fick jobba över också för det var lite mycket skit inatt. Och då börjar jag fundera om jag är störd eller ej. Ja alltså det var ett mord igen inatt då och jag har jobbat ofta när det varit mord, jobbade när det var Knutby, jobbade vid skjutningen i Gränby, jobbade vid knivmordet inatt som sagt och faktiskt ett par mord jag inte ens kommer ihåg längre?!?!

Och vad är mitt största problem när jag åker hem inatt och ska lägga mig och sova? Det är inte hur illa det är att man inte kan gå säker vid McDonalds på natten (undrar för övrigt rätt hur mycket våldsbrotten går upp där ett McDonalds öppnas...) men i alla fall mitt största grubbel var hur Finland skulle hoppa idag och varför Arttu inte kvalade in och varför min eländes häst är så tjurig hela tiden.

Jag berörs inte ens längre av att folk skriker i panik i telefon när dom ringer in. Snacka om att man blir avstängd på något vis. Jag orkar liksom inte längre bry mig och tänker mest att vad folk är dumma. Ja kanske inte i detta fallet då, jag vet inte hur bråket uppstod men hur som helst otroligt många ber ju om att hamna i trubbel.

Och jag kan mycket väl tänka mig hur för jag vet precis hur oresonabla vissa är som jag måste prata med i telefon. Och är de likadant ute på stan förstår jag att de åker på smällar. Är det så jäkla svårt att backa och uppföra sig när man druckit? Så otroligt många, 99% av de jag talar med är världsbäst, vet allt och kan allt och vägrar lyssna. Sen finns det ju dom där 1% som man inte kan låta bli att le åt när de ringer in och lallar. Men de är ack så få, ack så få.

Äh som sagt, jag är nog störd men det är ju skönt när man inte har värre saker att grubbla på än backhoppning på något sätt.... :) Ta hand om er när ni är ute och festar är ni snälla! (och här har ni svaret på varför jag kanske festar i Sverige 1-3 ggr på ett år....och alltid går hem långt innan det stänger och pöbeln samlas vid McDonalds......)


PÖSS!!

Inga kommentarer: