torsdag 6 december 2007

Kriger fortsätter

Kriget mellan mig och Den Vilda går vidare. Hon var inte ett dugg bättre idag. Envis som en röd gris, synd för henne jag är envisare. Och elakare.. ;). Idag kom vi inte ens över vägen innan hon började backa och resa sig. Men utrustad med halsring och spö så kom vi till sist backandes (!) nerför backen hon absolut inte ska gå nerför. Väl nere tog jag direkt höger och kommer då i en stor vid cirkel tillbaka till samma backe. Denna gång en bensinstopp innan vi i god trav tog oss nerför. Samma vända en gång till och nu gick hon normalt. Så bara att styra till nästa backe.
Den som vi i förrgår backade oss uppför (och den är både lång och brant = jäkligt jobbigt för henne). Ett stopp och lite back men sen gick hon. Samma där tog vänster så jag kommer runt i en stor cirkel och på´t igen. I denna backen behövde vi bara 2 vändor. Sen galoppade vi på banvallen och tur för henne är ju att hon är så jäkla fin att rida bara man kommer förbi hennes tjurighet. Wunderbar! Red sen tillbaka så jag kom att gå nerför första backen igen en fjärde gång och det gick också utan problem. Nu ska min medryttare ha henne i 2 dagar och jag hoppas hon är lika tuff mot henne och kör lite backträning.

Inga kommentarer: