söndag 22 mars 2015

Men jävlar vad kallt!!

Brrr alltså så mycket regn fick vi inte i helgen, bara lite igår naturligtvis när vi var på väg hem från IKEA så man blev blöt....men annars sol men kallt. Riktigt kallt!

Var till Platz11 och såg U23-fotboll idag och solen sken men som sagt isande vindar. Blev rejält kall så nu ligger jag i soffan under en filt och försöker tina upp.

Innan jag stack dit bakade jag muffins. Vi har ju fått en del recept på kursen jag gått och detta är nyttiga muffins utan socker. Smakar super! Och gick fort att göra. Kan jag rekomendera.

RECEPT:

10 matskedar fullkornsmjöl
2 teskedar bakpulver
200 g malda mandlar
om man vill 1 matsked kanel

Blanda detta, ha sen i

200g kvark naturell
2 ägg
1 matsked citronsaft

100 g bär som fyllning (jag hade blåbär och la även en skiva banan på varje muffins)

Blanda och ha i direkt formar,. Grädda i 160 grader i 15 min.

Inga kommentarer: