onsdag 18 mars 2015

Min modiga Felix!

Roborowskis är svåra att få tama. En del blir det aldrig. De är vad man kallar "tittapåhamstar". Felix var i början väldigt lättskrämd och stack och gömde sig såfort han såg mig. Men sen ca 1 vecka började han att stanna i närheten. Sen gick det över till att han gömde sig i sitt rör och jag la en godis framför. Första dagen satt han så långt bak han kunde och det tog 5 min innan han vågade sig fram och ta den. Dagen efter tog det bara 1 minut.

Sen vågade han vänta i halva röret och jag släppte ner en godis framför honom och han tog den nästan direkt. I förrgår vågade han för första gången ta godisen ur handen på mig. Och redan idag vågade han kliva upp i handen och satt där i all ro och åt godisar!! (och jag vågade knappt andas :) )

Duktiga, modiga, lilla Felix! :)

Jag har inget fotobevis, jag trodde aldrig det skulle gå på första försöket, men provar imorgon igen och ska försöka få till en bild.

Ni får en bild där han precis vågat sig fram och tagit godisen när han väntat i röret så länge.

Inga kommentarer: