måndag 2 mars 2015

Vilket skitväder!

Jag kollar varje morgon hur vädret ser ut och kollar också väderappen. Sen dom stal min cykel har jag inga cykelväskor mer och jag vill inte packa jobbväskan för full, för jag tror det är pga det jag hade ont i vänster axel. 20 ggr per dag eller mer att lyfta 5-6 kg högt för att stoppa ner i cykelkorgen är ingen bra rörelse.

Så jag kan och vill inte släpa med mina regnkläder bara för att. Men idag slog det fel. Var uppehåll när jag tittade ut, inte blött och väderappen sa växlande molnighet. Hann komma ett par 100m så vräkte regnet ner. Som tur var hade jag bara 2 patienter och sen en lucka på 1 timme (då min patient på över 1 timmes tid fortfarande är på sjukhuset, inte bra för lönen...) innan nästa så jag kunde relativt snabbt åka hem och byta kläder. Sen var det sol resten av dagen. På kvällen var det riktigt skönt, tills jag hade en halvtimme kvar att jobba. Då vräkte det ner snöregn med stora flingor + att det blåste rejält. När jag kom så jag hade motvind blåste snöflingorna in i ögonen så det gjorde ont i den hårda vinden! Och dyblöt blev jag så klart. Så det var bara att för andra gången idag hoppa ur blöta kläder och in i duschen och bli varm. Men nu är jag klar och kan stanna inne tills i morgon bitti! :)

Inga kommentarer: