söndag 30 augusti 2015

Jamen varför inte?!

Augusti är ju inte slut. Och så inte min otur. Elvira har ju som jag skrev igår i hamsterbloggen förlorat vikt. Så jag frågade på hamsterforumet vad jag skulle göra. Och där fick jag svar att hon kan ha en urinvägsinfektion. Så ikväll har jag testat hennes urin. Jodå, tydliga reaktioner på vita blodkroppar, nitrit, protein och leukos. Så det blir veterinären imorgon då. Men nu har jag som tur är semester och behöver inte stressa som en idiot.

Funderar faktiskt på att stoppa med Fluffis och Thekla också. När jag ändå är där. Thekla är jag lite lur på om huden är lite röd igen och Fluffis tycker jag kliar sig lite mer och har fått en del kala fläckar. Kan ju "bara" vara hennes hormonella fel eller så har även hon åkt på samma som Kassandra. Hon började också klia sig mer än normalt. Hoppas bara Fluffis kommer upp idag så att jag isåfall kan stoppa henne på lekplatsen och inte måste gräva fram henne igen. Hon var faktiskt uppe igår, kom först 00.45. Men så såg jag alla. :)

Fast ska inte klaga. Jag ser 6 av 8 varje dag. Sen är det bara Thekla och Fluffis som ibland inte visar sig. Fluffis för att hon helt enkelt skiter i att kliva upp. Thekla är uppe varje natt men ibland kommer hon väldigt sent. Igår var hon dock tidigt, redan halv elva!

Hur som helst ska jag dit på fredag också med Kassandra för att ta stygnen så i värsta fall får Fluffis vänta tills det. Men om hon nu också måste opereras hade jag ju föredragit att göra det så fort som möjligt.

Jag behöver skaffa mig ett extra jobb om det ska fortsätta såhär. Även om det är mycket billigare här att gå till veterinären. Men allt på en gång märks liksom!

Juni:
Thekla 50 Euro

Juli:
Elvira 7,43 Euro
Fluffis 7,43 Euro
Charlotte 25,23 Euro
Fluffis och Charlotte 50 Euro (räknades ihop så vet inte vad varje kostade)
Kassandra 100 Euro

Summa: 190 Euro

Augusti:
Kassandra 160 Euro
Och så minst Elvira nu då och ev de andra 2.
o

Inga kommentarer: