måndag 31 augusti 2015

Dagen i ett ord - FAN

Det är 30 grader varmt. Kvavt som attan. Jag har haft tre hamstar sovandes på lekplatserna = du kan inte göra nått i vardagsrummet. Så jag har legat på sängen och läst mest hela dagen. När det börja närma sig halv fem började jag gräva fram Fluffis, för tyvärr var hon inte en av dom 3. Hon kom inte fram igår. Fick gräva upp halva buren. Hittade henne iof fort men som vanligt såg man nosen och mer tänkte hon då inte visa! Men till slut fick jag fast henne. Stoppa in de andra 2 som skulle med i sina transportboxar och iväg på cykeln.

Full S-Bahn dvs jävligt varmt. Svetten rann om mig, redan när jag grävde runt i Fluffs bur. Sen kort promenad till Dr Pabst för att mötas av en lapp på dörren "Idag stängt pga ryggskott". Neeeeej! Jag hade lust att lägga mig på gatan och stampa med benen och skrika som en treåring i en affär som inte får godis vid kassan. Hade jag jobbat och då stressat som en idiot för att ta mig dit hade jag gjort det. Det finns en gräns liksom. Nu har jag som tur är semester denna veckan. Så bara att vända och ta proppfull S-bahn tillbaka hem. Skit! Skit! Skit!

Så nu är det bara att hoppas han har kurerat sig till imorgon. Det dumma. Han öppnar först 17.30 och först då kan man få veta det. Och alla andra kliniker stänger 18.00. Dessutom finns det inga bra i Bremen. Jag har provat alla som påstår sig kunna hamstrar. Har hittat en i Delmenhorst som påstår sig vara bra på gnagare. Men 1. Jag vet ju inte om det stämmer, 2. Jag har 1 timmes resa dit med S-Bahn, tåg och buss.

Så jag chansar på att han kryat på sig imorgon om inte får det bli Delmenhorst på onsdag. För Fluff och Thekla gör det inte så mycket om de får vänta men jag skulle ju vilja sätta Elvira på antibiotika så fort som möjligt. Har iof hemma en lättare sort sen Musen men vill ju inte påbörja egenmedicinering bara sådär heller.

Imorgon bitti tandläkaren. Har jag tur är tanden bara känslig, har inte märkt nått de senaste dagarna. Har jag otur måste det lagas. Men som tur kommer den räkningen först efter 3 veckor oftast och så har man 2 veckor på sig att betala så den kan jag ta på oktoberlönen.

Inga kommentarer: