fredag 7 augusti 2015

Något blött......

Jag är redan inne på ombyte nr 3 idag. Började morgonen soligt med över 20 grader (det ska i Tyskland blir upp mot 40 grader idag igen). Sen från ingenstans kom kolsvarta moln och så öppnade himmelen sig. Hade jag regnkläder med mig? Nej.

Så det var bra att cykla hem och byta om. Jag var genomblöt helt igenom. Så på med torra kläder och regnkläder över det och jobba vidare. Till och från kom det störtskurar hela tiden så när jag var klar och kom hem var mina regnkläder (som tål mycket men inte hur mycket som helst) genomblöta de med och även kläderna under. Så på med nya torra kläder.

Jag hade tänkt i min paus åka och handla, lämna plasma och lite sånt. Men istället ligger jag på soffan och tittar på ösregnet. Just nu har vi 20 grader så jag hoppas ju de där 40 graderna inte kommer hit till kvällen. Och det får ju gärna sluta regna. Vet inte ens om mina regnkläder kommer hinna torka till 17.00 när jag måste ut igen.

Inga kommentarer: