torsdag 3 september 2015

Semesterveckan

är till hälften slut och ja, inte blev den som tänkt inte. Jag hade massor jag ville göra men det enda planerade som blev av är att fixa så cykeln blir lagad.

Men jag klagar inte, jag har i alla fall trots alla resor till veterinären och oron kring det fått vila upp mig. Och de tre veckor som är innan min huvudsemester går fort. För två av dom är kort veckor då jag bara jobbar kväll.

Det som stör mig mest är mitt stökiga vardagsrum. Eftersom jag inte varje dag kan gräva fram x antal hamstrar så har dom fått övernatta (alltså de sover ju dagtid) på lekplatserna. Och då ligger de inte djupt nere i spånet = ljudkänsligt. Så jag har inte kunnat dammsuga. Har försökt sopa men spån på mattor får man inte bort med en sopkvast. Dock är resten av lägenheten välstädad och jag får sällan besök så va fan. Lite skit får man stå ut med när resten av livet är kaos. Och nästa vecka är alla förhoppningsvis så pigga att jag kan dra igång dammsugaren även i vardagsrummet.

Kvällen idag tänker jag nog tillbringa på biblioteket eller ute längs med Weser om vädret håller i sig. År sol och 20 grader varmt just nu. Imorgon måste jag åka emellan då jag till upphämtning även ska ha med mig Kassandra och Flo. Lämnar Thekla vid 17-tiden, tar spårvagnen en bit tillbaka, hämtar cykeln och sen hem för att åka tillbaka till strax innan 20.00.

Elvira går det än så länge bra. Hon var den enda som försökte bita mig i morse när tre skulle ha medicin så fighting spirit har hon! Och nyss var hon uppe och åt lite. Det är lite stelt och vingligt än men alla kan ju inte återhämta sig som ståltanten Kassandra. Dessutom var hon sämre däran innan.

Inga kommentarer: