tisdag 1 september 2015

Buzy förmiddag

Hade klockan på 07.00. Det ni! Ville lämna plasma innan tandläkaren ifall de måste borra. Man har nämligen då 2 dagars spärr. Så redan kl 8.00 satt jag på cykeln. Lämnade plasma och sen till tandläkaren.

Positivt där, inget hål! Han hittade en inflammation mellan tänderna som kan orsaka att det ibland gör ont att tugga. Gjorde rent och så gav han mig nån medicin där. Har ju min halvårskoll 19 oktober och då kollar de igen. Får jag problem ska jag naturligvis höra av mig innan.

Eftersom det besöket blev gratis så cyklade jag förbi en cykelverkstad på vägen hem. Hade först tänkt vänta då jag ju denna vecka har semester och sen jobbar bara tre veckor innan ny semester. Men jag behöver en cykel med lyse. Det är så mörkt redan vid 20-tiden nu. Visserligen måste jag ju betala denna räkning denna månad men jaja. Kommer kosta halva nypriset att laga den. Men jag cyklar ju flera mil i veckan så sakerna slits så är det ju. Den är klar på fredag.

Åkte även förbi veterinären, lappen satt kvar. Men klart om den kom upp igår tar han ju ner den först idag när han kommer dit. Står dumt nog inget datum bara stängt idag pga ryggproblem.

Om jag måste åka till Delmenhorst imorgon har jag bestämt mig för att boka en Cambio bil. Det kostar ca 20 Euro mot ca 10 Euro med spårvagn, tåg, buss men kortar restiden för hamstrarna från 1 timme och två byten till 20 minuter. Det är ungefär så långt mellan som mellan Falun och Borlänge. Så det är ju ingen jättesträcka.

Sen skulle jag behöva gå till frisören. För flera veckor sen. Men får vänta och se vad jag får i lön och hur dyrt det blir hos veterinären. Lönen ska komma idag men är inte på kontot än. Min lön varierar ju mellan 1400 - 2000 Euro så det är ibland stora skillnader.

Inga kommentarer: