tisdag 22 september 2015

Ställa klockan

Ojojoj imorse fick jag lov att ställa väckarklockan och gå upp 08.00. Hade en läkartid 8.30 (vanlig årlig kontroll). Var sen till apoteket och hämtade ut Kassandras medicin och sen direkt och lämnade plasma. Sen till låssmeden men tyvärr kunde han inte göra någon nyckel då han inte hade någon sort som passade att göra en av. Så nu har jag klistrat ihop den med superlim och ska imorgon (full hållbarhet efter 24 timmar stod det på flaskan) prova att försiktigt låsa upp låset. För hur som helst måste det annars sågas upp av låssmeden och det kostar 25 Euro + att jag måste släpa den dit på spårvagnen eller 50 Euro om han åker hit. Så testa skadar ju inte.

Idag och imorgon är det fotboll igen då det är engelsk vecka pga att det var landskampsuppehåll för två veckor sedan. Så ikväll mellan jobben blir det att kolla lite fotboll. 2 Bundesliga börjar redan 17.30 det missar jag ju då jag precis då sätter igång med att jobba. Men Bundesliga börjar 20.00 och då är jag hemma på paus. Sen sticker jag och jobbar lite och missar andra halvlek men en del kan jag ju se i alla fall.

Inga kommentarer: