lördag 19 september 2015

Skitmorgon

Det började med att när jag skulle låsa upp cykeln så sa det pling och nyckeln gick i två delar. Som tur var inte i låset! Jaha, springa uppför alla trappor och hämta nyckeln till reservcykeln. Hoppade upp och tjoff så hoppade kedjan av. Men den var snabbt på då den är jättelös. Sen har det ösregnat hela morgonen så det såg ut som om jag duschat med kläderna på. Trots regnkläder.

Ska nu torka lite, äta nått och sen ta spårvagnen och lämna plasma. Bredvid finns en låssmed,  jag hoppas han kan göra en ny nyckel av de två delarna jag har, För någon reservnyckel tror jag inte jag har. Och det är ett säkerhetsbygellås så hur man annars ska få upp det vet i sjutton.

Bra var ju att jag bara haft 7 patienter och var klar halv tio. Gäller hinna före rusningen som blir vid lunchtid på lördagar på plasmacentret.

Inga kommentarer: