onsdag 17 februari 2016

Åter en fin men kall dag

Fina kvällar
Jobbat 8-10, helt okej. Sen har vi idag arbetsplatsträff. Jag har ingen lust. De ligger nämligen så knäppt, 14.45 - 16.00. Jag måste börja jobba 16.30. Då är frågan vad gör man halvtimmen emellan? Åka hem för så kort tid lönar sig egentligen inte. Men när det är kallt vill man ju inte drälla runt ute heller. Handla är också dumt, då måste jag släpa varorna med hela runden (ibland saknar jag att ha en bil!).

Lär väl bli åka hem fast det är kort om tid.

Sitter och väntar på att Jojo ska komma upp en sväng så jag kan ge honom medicin och sen stoppa tillbaka honom i hans bur (han har sovit över ute) så jag kan dammsuga. Eller visst, jag kan dammsuga nu, då vaknar han ju. Men jag vill inte störa honom. Och han kommer snart att vakna hur som helst. Han brukar komma ut en sväng runt middagstid.

Inga kommentarer: