torsdag 4 februari 2016

Lite sjuk

Bläää vaknade inatt och var lite sjuk. Som vanligt. Jag önskar jag kunde bli rejält sjuk och sängliggande en vecka och sen bra som de flesta. Istället blir jag lite "sjuk" och drar runt på det i 6-8 veckor. Som nu, rinnande näsa, lite retningar i halsen och lätt huvudvärk. Alltså inget man sjukanmäler sig för, även om det säkert finns folk som gör det, speciellt här där man inte har karensdag eller nått. Du får lika mycket pengar som om du skulle jobbat.

Inte mycket att göra åt, men drygt då man blir lite "matt" och inte orkar så mycket som vanligt. Och jag har skitmycket jobb i helgen pga att folk är sjuka och lediga. Och så blir det ingen träning och ingen plasma lämning heller.

Idag börjar min favvoserie, Germanys Top Model. Så nu ska jag kolla vidare på den. Fast det är bara alla uttagningar nu och det är lite sådär kul att se på. Roligast är ju gör-om avsnittet :)

Inga kommentarer: