lördag 6 februari 2016

Fernando Torres



Måste bara nämna att han idag har gjort sitt 100 mål för Atletico de Madrid. Efter lång väntan (pga ur form och sen skada) så lyckades han äntligen idag.

Lägg sen till 82 mål för Liverpool, 45 st för Chelsea, 1 för Milan (spelade bara 10 matcher) och 38 i landslaget varav 3 i VM 2006, 2 i EM 2008 (bland annat enda målet i finalen som de alltså vann), inget mål i VM 2010 men var inblandad i finalmålet där med med en passning och VM-guld och sen 3 mål i EM 2012 varav 1 i finalen och så första spelare att gjort mål i två EM-finaler efter varandra och åter guldmedalj samt 1 mål i det misslyckade VM2014 där de åkte ut i gruppspelet redan.

Har även vunnit Champions Leauge, Europa Leauge och FA-cupen och denna säsong pendlar de och Barcelona mellan första och andra platsen i ligan. Fantastisk fotbollsspelare som alltid haft fötterna på jorden och förtjänar allt beröm.

Werder åkte på storstryk igår med 5-1. Skriver inte mer om det. Det är bara sorligt hur dåliga de blivit.

För övrigt är det skönt det är snart slut på veckan. Den började lugnt jobbmässigt men har ökat för varje dag samtidigt som jag åkte på en (iof lättare) förkylning. Känner mig rätt sliten fast jag sover middag varje dag. Tur jag kan sova även dagtid utan problem annars vore jag förlorad då jag oftast sover bara 3-4 timmar på natten dessa veckor. Har iof mycket jobb och fulla kvällar (har annars alltid minst 1 timmes paus mitt i men inte nästa vecka) men kan sova ut på morgonen och det gör mycket.

Inga kommentarer: