fredag 12 februari 2016

Härliga fredag!

Jojo mår mycket bättre! Kommer en film på hamsterbloggen så fort den laddat klart.

Har jobbat redan lite idag. Visade en ny kollega hur man jobbar hos en patient som hon ska ta över från mig. En dam som nästan bara förstår turkiska (kan enstaka tyska ord) och min turkiska är obefintlig. Den nya kollegan kan i alla fall lite turkiska. Jag har en polsk tant också som bara kan polska. Hon kan inte ett enda tyskt ord. När man är där pratar hon oavbrutet men jag har ingen aning vad hon pratar om. Där är jag bara reserv, ordinarie kollega är från Bosnien och tydligen är polska och bosniska besläktade så då förstår de varandra lite.

Hur som helst, väl hemma så kom Jojo upp, fick sin medicin och nu står maten i ugnen. Blir pasta med gorgonzola och spinat. Om 1 timme blir det skidskytte på TV:n.

Har ledig helg och ser fram mot den mycket!! Men först ska kvällens arbete klaras av.

Och så vill jag avsluta med att visa mitt bästa fynd på Ebay. Min nya hobby, shoppa på Ebay. Passar mig perfekt, man slipper springa i affärer. Iof gillar jag vissa affärer, men köpa kläder är ju bara så trist.

Inga kommentarer: