måndag 26 december 2011

En helg gjord, one to go

Så har jobbat dagpass idag och så avslutat julhelgen på jobbet. Och eftersom jag är en snäll själ så kör vi nu på i veckan (ledig fredag) innan vi tar tag i nästa storhelg som också ska tillbringas på jobbet.

Men oj vad me like dagjobb. Okay när klockan ringer 05.00 ska man INTE fråga mig om min åsikt om dagjobb men när man får gå hem halv två-två då är det fiiiiiint. Och då kommer kvällspasset till jobbet och har världens långtråkigaste timmar framför sig. Det väger inte upp de timmar man får sova på morgonen och det säger jag, världens morgontröttaste människa. Då kan ni tänka er hur trist jag tycker kvällspassen är. Det händer liksom inget. Timmarna är ursega. På dagen swischar det bara till så är klockan 10 och det är dags för paus sen kommer kanske 1 seg timme innan det ramlar på igen tills det är dags gå hem. På kvällen börjar man med 1 timme långtråkigt, sen fikar de en halvtimme sen följer 3 timmar tråk innan det händer lite mer. Det lite mer håller på i 1,5 timme ungefär sen har man 1 timme tråk innan man får gå hem. Om man har tur och har korta kvällen. Annars har man 3 timmar tråk att se fram emot....

Inga kommentarer: