lördag 24 december 2011

GOD JUL!

Ja God Jul på er alla. Även om jag måste säga att julstämningen här är på noll. Snö har jag sett två gånger i år. Vi har nu här 10 grader varmt och sol. Känns mer som en vårdag i mars. Dessutom ska jag jobba hela helgen. Julmaten här består av potatiossallad och korv. Inte direkt vad jag förknippar med jul.

Nä det känns som en helt vanlig lördag. Jag har tvätten igång, ska jobba och allt är som vanligt. Kan inte ens glädja mig åt extra betalt för det får man inte här. Lönemässig är det rena öken, så man får ju vara glad för att orsaken till min flytt var den privata delen och den är tusen gånger bättre än i Sverige! Jobbet ger mig tillräckligt med pengar men inte så mycket över men som sagt det räcker och då är jag nöjd.

Nä nu är det dags fixa lunch, hämta upp tvätten och sen åka och jobba.

Inga kommentarer: