torsdag 1 december 2011

Vinter!

Förra året i Bremen
Ja, enligt almanackan i alla fall. Ute märks det inte. Regn och över 10 grader varmt. Förra året hade vi -4 grader och snö. Fast det är också ovanligt har jag hört. Lika ovanligt som 10 grader plus är. Normalt är runt nollan i alla fall. Hur som helst idag är det grått och trist. Men igår när vi kollade in träningen var det skönt. Blå himmel och sol hade vi. Sen åkte jag och jobbade. En av sex dagar avklarade. Visst är passet slött, superslött om man jämför med dagpassen men oj så mycket tråkigare. Ändå hade jag tur igår, det var Nuri som jobbade natt och han skickar alltid hem oss så fort han kommer så redan halv nio fick jag åka hem.

Hann därför se hela Hannovers match i EL borta mot Lüttich. Iof förlorade de med 2-0 men tog sig ändå vidare från gruppen. Man får ju glädjas åt "grannarna" när Werder inte spelar internationellt i år.

Nu ska jag fixa lunch och sen åka till jobbet.

Inga kommentarer: