fredag 9 december 2011

Stormig fredag

Jäklar vad det blåser! Man får hålla i hatten. Själv har jag jobbat, varit och handlat. Nu ska jag lägga mig och sova 1 timme eller två, det var en alledels för kort natt inatt. Sen måste jag städa lite, tvätta kanske jag också gör (om det slutar blåsa annars blåser min tvätt bort på balkongen). Därefter är det dags att hämta Alex vid tåget, han kommer till Bremen denna helg.

Ikväll ska vi (Alex, jag, Philipp och Benni) på ett föredrag och filmvisning om Voodoo i fotboll (Afrika). Därefter får vi se vad vi hittar på. Mareike (hon har alltid otur när Alex kommer hit och vi i vårt lilla "gäng" ska hitta på nått och är borta) är denna helg på något obligatoriskt med skolan. Men hon kommer hem precis till matchen imorgon så denna gång missar hon inte allt i alla fall.

Imorgon är det alltså fotboll, sista hemmamatchen före vinterpausen. Och på söndag ska vi äta Bayerisch brunch (fick det i födelsedagspresent från dem) på förmiddagen.


Inga kommentarer: