torsdag 22 december 2011

Nyårsplaner

Jaha det var ju en jäkla tur jag tvekade och inte bokade flygbiljetter, tågbiljetter osv igår. För jag tvekade för det var rätt så dyrt trots allt. Och idag när jag kom till jobbet fick jag se jag var inbokad på jobb 28 december + att vår chef kom förbi och sa att vi måste ha ett möte inför nyår för vi har fått 4 st långtidssjukskrivna.

Faktiskt anmälde jag mig som frivillig att jobba även nyår (jul jobbar jag ju hur som helst) om jag senare i vår (mars-april) kan få en frivecka så flyger jag till Sverige då istället. Och det var ju så klart inga problem! Sen får vi hoppas de inte glömmer det också men jag har 5 arbetskamrater som "vittnen" ;).

Efter jobbet var jag och handlade, en del dyrare saker som färdigrätter eftersom jag kommer jobba mycket blandat dag-kväll-dag osv = lusten och tiden att laga mat är rätt begränsad och sen storpack toapapper, läsk, juice alltså en kundvagn full. Suckade när jag betalade, 500 spänn! :), sjukt billigt är mat här....och man vänjer sig fort...

Inga kommentarer: