tisdag 20 december 2011

Finkammat nätet

Och näe ser ut att det inte går att flyga till Sverige över nyår. Eller går går det ju. Om man vill betala dyrt för biljetter. Det varken vill eller kan jag. Och de billiga flygen, går ju på oattraktiva tider - det är ju därför de är billiga - ja då passar inga tåg. Dessutom är det billigaste att ta bilen (helt sjukt men så är det!). Men jag har ingen lust att ta bilen så långt i vinterväglag. Speciellt inte som jag numera är ovan med halka. Så jag skjuter på resan tills vägarna är bara. Alltså får det bli ett besök först i vår. Med reservation för att jag under veckan hittar en passande sista minuten biljett.

Jag har tom kollat på tågresa hela vägen men det var ju inte billigt det heller....

Naja jag hittar väl på något här då. Mareike har erbjudit mig att komma till Paderborn också men få se hur jag gör. Kan ju vara skönt bara vara här hemma och skrota utan stress ett par dagar också.




Inga kommentarer: