söndag 18 december 2011

Söndag

En söndag utan något speciellt att göra är en rätt långtråkig söndag. Men å andra sidan har jag gjort massor jag annars inte har tid för. Lagat en del mat (tyvärr har jag ingen frys och kan inte göra allt för stora storkok, kan bara förvara i kylskåpet), läst böcker, tittat på mer eller mindre mysko tv-program osv. :)

Idag snöade det, stora fluffiga flingor. Men tyvärr är det ännu för varmt, just nu 4 grader plus så det låg inte kvar mer än ca 1 timme. Men det blev vitt ett tag i alla fall.

Var lugnt på jobbet också, tur jag jobbat annars hade jag haft ännu mer långtråkigt....trots det ser jag fram emot nästa vecka, först kortpass imorgon, till 10.30 bara sen ledig tis-ons. Men då är det ju inte söndag och allt är stängt, så då hittar jag säkert på något att göra. Ska lämna plasma och till gymmet i alla fall. Äntligen gymmet igen! Inte varit där på länge då jag dragits med en envis förkylning. Dock en mycket lindrig sådan men jag tränar aldrig hårt med förkylning i kroppen.

Men det är ju tur jag kan gå dit nu igen, för nu är det paus med fotbollen (bara några matcher i DFB-pokalen nästa vecka men där är ju inte Werder med) ända tills i slutet av januari.


Inga kommentarer: