fredag 30 mars 2012

Vårstädat

När solen kom såg man också hur skitiga mina fönster var. Så jag satte igång med fönsterputsning. Och när jag ändå måste tömma fönsterbrädan och dra fram TV-möbeln och så kunde jag ju lika gärna sätta igång med en riktigt vårstädning. Så det har jag gjort. Dammputsat, dammsugigt, tvättat golv och putsat kakel.

Nu ska jag åka iväg och handla, först duscha bara, vill hinna det innan alla hinner sluta jobbet och ska fredagshandla. Sen fortsätter jag. Ikväll kommer Anni, Benni och Mareike över, de tar med maten jag står för Sky och fotbollen. Först Paderborn i 2.Liga sen Dortmund i Bundesliga. Samtidigt följa Wilhelmshaven som spelar samtidigt som halva Paderbon och halva Dortmundmatchen på liveticker. 4 Ligan sänds ju inte på TV...

Helgen innebär jobb och fotboll.

Inga kommentarer: