måndag 28 maj 2012

Hoppsan det är visst helg

Här har man ännu 3 dagar helg i Pingsthelgen. Det missade jag. Så jag har inte frukost så det räcker då jag hade planerat att handla idag. Och här är ju allt sånt stängt på söndagar/helgdagar. Men jag har ju tunnbröd i frysen (till tunnbrödrullar) så jag klarar mig bra som tur är ;)

För övrigt har jag jobbat och sen slöat. Det är lite för varmt för min smak för att göra något ansträngande i solen och för den delen finns det knappt något att göra när det är helgstängt överallt och fotbollen har sommarpaus, dessutom visas bara gamla dubbade filmer på  TV:n. Sola står jag över då jag har gjort det ett par dagar i rad och blivit lite väl röd (trots solkräm med solfaktor 30) för att brassa på ytterligare en dag. Annars vore ju Stadionbadet ett bra alternativ. Men å andra sidan var det längesen det var så städat,- diskat och fint hemma hos mig varje dag. Så allt har väl sina fördelar!

Har också roat mig med att ladda hem en massa roliga appar till min mobil. Det är ungefär nu, efter nästan ett år som jag inser vad mycket kul och nytta man kan ha av en smartphone...hehehe jag är inte så snabbt med sånt och lite skyller jag också på att jag inte är så intersserad heller, förrän någon visar mig och jag inser det vill jag ju också ladda hem och ha!

Nu står duscha och fixa inköpslista till imorgon på programmet. Sen läsa lite i min bok innan sängen ropar. Två dagar jobb mer tills jag får lite ledigt.

Idag meddelade också Jogi Löw vilka fyra som fick lämna EM-truppen. Det blev:

Målvakten Marc-André ter Stegen, Borussia Mönchengladbach
Mittfältarna: Sven Bender, Borussia Dortmung och Julian Draxler, Schalke samt
Forwarde: Cacau, Stuttgart.

Överraskade var egentligen bara Cacau. En målis måste ju bort och ter Stegen är den minst erfarne. Sven Bender har varit skadad och är inte fulltränad och Julian är 18 år och var bara med på förlägret för att titta och lära inför andra nomineringar senare. Fast liiiiite coolt hade det varit om båda tvillingarna Bender hade fått åka!


Inga kommentarer: