fredag 21 februari 2014

Freeeeedaaag!

Börjar se ett slut på denna vecka! Jihoooo. Fast det är 2,5 dagar kvar. Behöver i alla fall skönt nog börja först 07.00 i helgen. Sova lite längre. :) Passar bra då jag nästa vecka har semesterinhopp hos en som jag måste vara hos redan 6.00. Snark!

I helgen spelar typ alla lag jag följer på söndag. Så det blir en soft lördag. Werders proffs spelar borta i Frankfurt, den matchen missar jag helt då jag jobbar. Får följa så gott det går på radio mellan besöken. U23 spelar borta i Oldenburg. Dit åker vi faktiskt (jag, Hanna och Christian), är inte långt, ca 5 mil och jag hinner se nästan hela matchen innan jag måste börja jobba. Hanna och Christian får ta tåget hem. Benni åker till Frankfurt och kollar på proffsen. Sen har vi U19 som spelar borta i Lübeck. 

Fürth spelar på måndag borta i Köln, men deras största problem är att de drabbats av norovirus och 8 spelare och 6 ledare ligger hemma i magsjuka. Inte direkt optimalt före drabbningen ettan mot tvåan i 2 Bundesliga. Blir fler spelare sjuka kommer matchen troligen att få lova att ställas in och spelas senare. Men läget nu är att DFL säger de måste spela så länge de kan ställa 13 spelare på benen. Om det sen är de som normalt står i startelvan eller inte är ointressant för DFL. Båda spelarna med Bremenanknytning, Niclas och Flo hör till de sjuka.

Inga kommentarer: