torsdag 6 februari 2014

Ögoninflammation

Vaknade med det imorse. Kul, not! Ur med linserna och så spola med linsvätska. Ögat superrött och rinner. Ljuskänsligt är det också och gör skitont. Men lyckades jobba klart min förmiddag och var sen till en ögonläkare. Har fått en salva som jag ska ha i ögat 3 ggr per dag tills det är bra. De sa på Apoteket att den kan "smöra" lite och göra att man ser lite suddigt. Så jag ska inte köra bil eller jobba med maskiner. Men just nu ser jag inget alls. Det är totalt suddigt! Hoppas ju det är bara för att jag nyss haft i salvan. Så just nu kör jag på att blunda med det ögat.

Funkar sådär, vet i fasen om jag kan jobba så... Men ska nu gå och lägga mig, fast inte för att jag är trött, utan för att avlasta ögat och hoppas på att när jag vaknar är det bättre. Jag nöjer mig faktiskt med att kunna titta. Fast smärtan är redan borta, det är ju bra. Men skulle gärna kunna ha ögat öppet. Underlättar vid jobb faktiskt.

Men jag gillar att gå till läkare i Tyskland. Besöket helt gratis och medicinen som man får på recept kostar bara 5 Euro oavsett vad det egentligen kostar. Inte helt fel. Dessutom hade jag ingen bokad tid men jag kunde ju sätta mig i väntrummet så skulle de ta emot mig så fort de kunde men jag skulle vara beredd på väntetid. Jag var undersökt och färdig efter mindre en halvtimme!

Inga kommentarer: